Het
Album van onze winterse werkdagen eind 2011 en begin 2012
|
Op 5 november zijn we begonnen met de voorbereidingen voor het plaatsen van de nieuwe containers. Om te beginnen: Coniferen rooien!
Op 19 november komen we een stap verder. De betonrand is afgewerkt en de eerste tegels liggen. De spoor 1 baan uitbreiding met een derde spoor vordert gestaag. Er werd nog even proefgestoomd op de spoor 1 tafel. Zelfs op de werkdag kom je nog werkende stoom tegen.
Op 10 december hebben we vier trekkerbakken zand gehaald en de stoep voor de nieuwe containers gemaakt
Een andere ploeg was bezig met het derde spoor op de spoor 1 tafel.
Verder is de tweede hoge baan wagon schilderklaar, maar dat komt in het voorjaar (als het weer lekker warm wordt)
Op 21 januari 2012 hebben we de laatste voorbereidingen getroffen voor de plaatsing van de nieuwe containers.
In de stromende regen een stel door de gemeente gedoneerde trotoirbanden horizontaal gesteld en ingegraven.
Op 11 februari kwamen de containers. Zo goed mogelijk tegen elkaar geplaatst op de bevroren grond en vastgelast.
Op 25 februari was de ondergrond ontdooid en moesten we een enkele hoek van de containers nastellen. Gelukkig zaten ze onderling nog aan elkaar en vormen ze nog een geheel.
Daarna zijn we met het dak begonnen en hebben we de zichtzijde van de containers uitgedeukt en alles onroest en in de menie gezet.
De spoor 1 baan wordt uitgebreid met een set wissel en extra sporen; ook daaraan werd gewerkt.
Op 3 maart verder aan het dak en de spoor I baan.
Op 10 maart verder met het dak en het uitslijpen van de tussenwanden. Ook de spoor 1 tafel vordert gestaag. Er ligt nu 99 meter! spoor 1 op de tafel. Foto´s volgen weer als er wordt gereden op drie sporen parallel.
Op 17 maart werd de spoor 1 baan gesloten. In en om de nieuwe container(s) hebben we de dakranden afgewerkt en is driekwart van de tussenwand eruit geslepen.
Aan de zijkant zijn we begonnen met het uitgraven van een grindrand om het regenwater op te vangen. Peter heeft een paar gaten van de lepels van de heftruck dichtgemaakt. Robert heeft onkruid bestreden.
Op 24 maart was het ketelkeurdag, maar ook nog tijd om aan de containers en de uitbreiding van de spoor 1 te werken en er reed een nieuwe spoor 5 loc een proefronde op de hoge baan!
Op 31 maart weer aan de containers gewerkt. Het verfwerk is halverwege.
Op 7 april verder aan de containers, verfwerk en kozijn, en aan een verbeterde bergplaats voor de uitgebreide spoor 1 baan.