Home

Locomotievenfoto´s en modelbouwalbums.

Links naar onze zusterverenigingen.

Route naar de Storpolder en kontakt.

Geluiden van stoomlocomotieven.

Het Album van de werkdagen in de winter 2008 - 2009

Op 18 oktober hebben we het eerste stuk spoor van de lage baan uit het station aangepakt.

De kuil in het spoor op de overgang van betonplaat naar gras is eruit en de eerste vier meter spoor is opnieuw in split gelegd.

 

Op 28 november konden we verder werken aan de lage baan. Nog eens acht meter werd uitgegraven, voorzien van kantplanken en voorzien van nieuw split.

Op 24 januari weer een meter of zeven lage baan uitgraven, klei afvoeren, betonnen banden zetten, worteldoek uitrollen en split storten.

De laatste resten split werden opgeschept. Er zit nu 10 kubieke meter onder de baan. We bestellen nog vijf kuub bij.

Ondertussen is er gestaag aan de materieelkar gewerkt. De seinen, borden en afzettingen hebben alle een vaste plek op de kar.

 

14 februari konden we weer verder aan de lage baan. Gelukkig is de vijf kuub split gebracht; we zouden ons maar gaan vervelen.

In de container werd de verlichting bij werkbank en de archiefkast verbeterd.

 

Op 28 februari hebben we weer 21 meter baan voorzien van nieuw doek en split. In de container is flink opgeruimd. De werkbank is uitgegraven en weer beschikbaar om op te werken.

 

Op 14 maart zijn we verder gegaan in de bocht bij de flat. 30 Meter uitgegraven, 60 Kantplanken erin en bakken met split gestort en uitgevlakt. Zelfs een van de seinputten ligt nu in het split.

 

Op 28 maart was het ketelkeurdag en goot het ´s morgens van de regen. Weinig graven in de klei. Wel konden we een studie maken van de loop van het water door het station en langs de wisselputten.

We hebben nu gezien hoe het water in onze pijpen en wisselputten komt. Het water, dat in stromen van de dijk bij het fietsenhok komt, loopt in de bovenste wisselput en vervolgens via de pijpen in het hele lager liggende wisselstelsel.

Na de middag toch droog genoeg om een stukje beton te storten onder het zwevende wissel in het uitgaande spoor van het station.

 

 

Op 4 april een extra werkdag om de laatste meters spoor voor de overweg af te maken. En we hadden een meevaller: Onder de hobbel in het spoor zat geen dikke boomwortel, maar er hoefde alleen wat uitgegraven te worden. Het spoor zakte daarna vanzelf. Nu afwachten of het spoor in de straat weer stabiel gaat liggen.

.